Wednesday, February 2, 2011

Prayers from here


Hope that you are safe there...
Hope that you can survive till the end...
Hope that you won’t give up...

Aku bukannya sengaja nak emo weyh
Ko kawan aku
Walaupon ko salu pow aku
Walaupon ko xcaya pasal yang aku cerita haritu...
Tapi...
Ko salu dgr aku merepek2
Ko salu dgr aku emo2
Ko salu jadi kaunter aduan aku
Ko juga salu bg smgt kat aku...bg nasihat...bagi pndpt...

Bila ak suh ko balik Malaysia
Ko cakap....
“Hani, orang hidup sampai umur berapa pon, 10, 20, 100...kalu dah ajal...akan mati juga”
Seriously aku sebak...
Dalam cemas-cemas camtu...
Dalam keadaan yg xsecure camtu...
Ko still sangat tenang...
Bila ak tanya ko makan apa...
“Makan je la apa-apa yang ada, jangan bimbang”
Bila aku suh ko pergi Jordan
Ko cakap...
“Hani, aku ada sepluh ringgit je ni”
Bila ak cakap pnjam duit aku dulu...
Ko tolak
Macam-macam alasan ko kasik....
Malas nak keluar la
Bahaya kalu keluar dari rumah la
Susah nak bayar balik la
Paling aku sebak bila ko jawab...
“Hani, ko duk kl...byk nk kena pakai duet..mahal...”
Ko still fikir camtu....even sbnrnya aku tau ko tgh sesak gila...
Hurmmm....
Tak perlu risau pasal ak kat sini...
Atleast aku di sini...
Di Malaysia


Sorry sgt2
Ak ckp ak dh xde kedit td
Padahal....
Aku tanak ko tahu ak sebenarnya dh banjir sebenarnya....
Sebab aku tahu
Betapa berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikulnya...
Sebab aku tahu
Ko tanak aku risau sebenarnya

Hope everything will be fine soon...AMEEEN

Ya Allah, aku mohon padamu agar Engkau selamatkan dan peliharalah sahabat-sahabatku dan Muslim di Egypt sana, semoga mereka sentiasa bertabah dan tidak berputus asa...ameen...

No comments:

Post a Comment